Als u medische zorg nodig heeft, dan belt u met uw huisarts. Maar wat doet u bij vragen over uw gezondheid? Zorg en Zekerheid, de zorgverzekeraar bij u in de buurt, zet de opties op een rij.
1. Schat de ernst van uw vraag in
Is er geen spoed of zijn uw klachten niet heftig? Gebruik dan eens de app ‘Moet ik naar de dokter?’ of de website thuisarts.nl. Dit kan 24 uur per dag, ook in het weekend. Huisartsen gebruiken beide bronnen zelf ook.
Is het advies om contact op te nemen met uw huisarts? Doe dit dan tijdens kantoortijden. U kunt bellen om een afspraak te maken op de praktijk of een inloopspreekuur bezoeken.
Gezond advies
Verzekerden van Zorg en Zekerheid kunnen voor zorgadvies ook contact opnemen met het geZZondTeam. Een groep zorgadviseurs zit dagelijks voor u klaar om u verder te helpen. Vorig jaar hebben zij maar liefst 6.566 vragen van verzekerden beantwoord.
Heeft u een vraag? U kunt mailen naar gezzondteam@zorgenzekerheid.nl of bellen met 071 - 58 25 828. Het geZZondTeam kent de zorgverleners bij u in uw buurt. Zij kunnen bijvoorbeeld voor u uitzoeken waar u sneller terecht kunt voor uw behandeling.
Zorg en Zekerheid zet zich actief in om wachtlijsten te beperken. Vorig jaar heeft het geZZondTeam maar liefst 645 mensen succesvol bemiddeld. Het geZZondTeam geeft trouwens ook advies over mantelzorg, gecontracteerde zorg of een vruchtbaarheidsbehandeling.
2. Heeft u ’s avonds of ‘s nachts direct medische hulp nodig?
Bel eerst de huisartsenpost. Houd er rekening mee dat deze alleen voor spoedzorg is. Bij ernstige, levensbedreigende situaties belt u 112. Dit landelijk alarmnummer is er als elke seconde telt.
Meer dan zorg inkopen
Zorg en Zekerheid doet trouwens meer dan het inkopen van goede zorg. Wij investeren, samen met uw gemeente, ook in gezonde projecten. In Haarlemmermeer zijn dat bijvoorbeeld het Kookcafé en het multifunctionele speelveld.
Meer weten over een zorgverzekering bij Zorg en Zekerheid? Klik dan hier.